Sulge
Riigiametnike, aga ka teiste avaliku sektori teenistujate tasustamise
küsimus on mõnda aega olnud äärmiselt aktuaalne teema. Vabariigi
Valitsuse üheks põhieesmärgiks aastatel 1997–1998 on
riigiametnike palgakorralduse uute aluste
väljatöötamine*1, antud teema kohta on ilmunud
arvukalt artikleid ajakirjanduses.*2 Käesoleva
artikliga püütakse anda ülevaade mõnest riigiametnike tasustamise
korralduse põhimõttest nii Eestis kui ka mujal maailmas. Vaatluse
all on vaid avaliku teenistuse seaduse (RT I 1995, 16, 228; 50, 764;
97, 1664; 1996, 15, 265; 45, 850; 1997, 1, 4; 29, 447; 1998, 34, 486;
38, 563; edaspidi ATS) §-s 6 ettenähtud riigiametnike tasustamine,
ei analüüsita kohalike omavalitsuste teenistujate ning
riigiteenistuses töölepingu alusel töötavate isikute tasustamist.
Samuti ei ole siinkohal võimalik süvendatult tähelepanu pöörata
teatud spetsiifilistes valdkondades teenivate riigiametnike
tasustamisele, kelleks on näiteks kohtunikud, prokurörid,
politseinikud, välisteenistujad ja kaitseväelased.