Menüü

Kokkuvõte

Euroopa Liidu liikmesriikides kehtib kohustuslik liikluskindlustus, mis on liikmesriikide vahel harmoniseeritud 16. septembri 2009. a direktiiviga 2009/103/103EÜ ja mida muudeti 24. novembri 2021. a direktiiviga 2021/2118 (edaspidi koos: MID). MID põhimõtete rakendamisel autonoomsetest ja täisautonoomsetest sõidukitest põhjustatud kahju hüvitamisel tekib rida uusi küsimusi, mida autorid artiklis analüüsivad.

- Kas ja kui, siis kuidas erineb eelkõige täisautonoomsete sõidukite kasutamisest tulenev vastutuse maandamine läbi kindlustussüsteemi ja mitteautonoomsete sõidukite kasutamisest tulenev vastutus MID-i kontekstis?

- Juhul kui eksisteerib erinevus (s.o autonoomsete või täisautonoomsete sõidukite kasutamisest tulenev vastutus on teistsugune või laiem), siis kas vastavat laiemat vastutust saaks maandada mõne muu kindlustussüsteemi kaudu?

- Kui muu kindlustussüsteemi kaudu ei saa vastutust maandada või kui see ei ole praktiline, siis kas üle-Euroopaline liikluskindlustuse süsteem vajaks muutmist (kui, siis kuidas)?

Autorid analüüsivad erinevaid lähenemisi, mida õigusteadlased on nimetatu kontekstis välja pakkunud. Seejuures on uurimuse piiratud ainult maismaasõidukitega.

Sulge

Sisenege veebiväljaandesse