Menüü

Kokkuvõte

Sõnavabadus kujutab endast traditsiooniliselt eelkõige poliitilist vabadusõigust. Seetõttu võib sõnavabaduse kaitse laiendamine kaubandusliku iseloomuga sõnumitele esmapilgul tunduda kummastav ja põhjendamatu. Ometi on Euroopa Inimõiguste Kohus, Ameerika Ühendriikide Ülemkohus, Kanada Ülemkohus ja teatud ulatuses ka Saksamaa Liitvabariigi Konstitutsioonikohus oma praktikas kaubanduslikku eneseväljendust põhiseadusliku kaitse vääriliseks pidanud. Miks? Artikkel otsib sellele küsimusele vastust, analüüsides erinevaid sõnavabaduse teooriaid kaubandusliku sõnavabaduse kaitsmisväärsuse seisukohalt. Selleks kasutatakse kahe reklaamiliigi – eksitava ja lastele suunatud reklaami – näiteid.

Sulge

Sisenege veebiväljaandesse